SALGSBETINGELSER OG -VILK√ÖR

 

Sephora s√¶lger ‚Äď som medlem af et selektivt distributionsnetv√¶rk ‚Äď produkter p√• dets e-handel-webside til detailhandlen og slutbrugere. Enhver ordre, som ikke foretages som del af en detailhandel og mere generelt, enhver ulovlig ordre eller ordre, der regnes for v√¶rende s√•dan, vil Sephora betragte som ugyldig. Inden placering af en ordre, angiver ordregiver at k√łb af produkter p√• e-handel-websiden Sephora ikke er relateret direkte til en erhvervsaktivitet og strengt begr√¶nset til personligt brug. Ift. disse vilk√•r og betingelser er b√•de ordregiver og Sephora individuelt eller kollektivt defineret som part eller parter.

Artikel 1 Omfang

Disse salgsvilkår og -betingelser (herefter kaldet "Vilkår og betingelser") har på den ene hånd til formål at informere eventuel potentiel ordregiver om de vilkår og betingelser iht. hvilke sælgeren (herefter "Sephora" eller "Sælgeren") gennemfører salget og leveringen af de bestilte produkter, og har på den anden side til formål at definere parternes rettigheder og forpligtelser iht. bestemmelserne på salg af produkter fra Sephora til forbrugeren (herefter kaldet "Ordregiver"). De g√¶lder ‚Äď uden begr√¶nsning eller forbehold ‚Äď alt salg af produkter udbudt af Sephora, som findes p√• deres webside via internettet p√• adressen www.sephora.dk (herefter kaldet ("websiden").

Derfor, ved at foretage en ordre af et produkt, som er udbudt til salg på Sephoras webside, accepterer ordregiver disse vilkår og betingelser, som ordregiver skal godkende inden sin ordreafgivelse.

Sephora forbeholder sig retten til til enhver tid at ændre disse vilkår og betingelser. Dog er de vilkår og betingelser, som ordregiver har accepteret ved ordretidspunkt, gældende for den pågældende ordre.

Disse salgsvilkår og -betingelser (herefter "vilkår" og "vilkår og "betingelser") fuldender med den juridiske meddelelse og brugsvilkår og databeskyttelses- og cookies-vedtægterne det komplette kontraktmæssige grundlag.

De gælder, uden begrænsning eller forbehold, for alt salg af produkter, der tilbydes af SEPHORA, som er tilgængeligt:

  • via internettet p√• adressen www.sephora.dk
  • via tjenesterne "Appstore" og "Playstore" i form af en mobilapplikation beregnet til brug p√• iOS- og Android-kompatible enheder (heri "webstedet").

Artikel 2 – Virksomhedens identitet

Navn: SEPHORA DENMARK ApS

Adresse: Kgs. Nytorv 26, 4. sal.

Postnummer: 1050

By: København K

Land: DANMARK

Telefonnr.: 89 87 23 40

E -mail: kundeservice@sephora.dk

Artikel 3 РKonklusion på aftalen ordreplacering

3.1 Priser

Online-priser på produkterne er angivet i DKK på Sephoras webside, og udgør de priser, der er gyldige på det tidspunkt, hvor ordregiver afgiver sin ordre. Produkternes salgspriser kan til enhver tid ændres af Sephora. Ordregiver vil blive oplyst om en sådan ændring inden ordreafgivelse. Priserne er kun gældende for e-handel.

Disse priser inkluderer ikke forsendelsesomkostninger, som tillægges prisen på de bestilte produkter. Forsendelsesomkostninger vises inden ordregiver gennemfører sin ordre. Der angives forskellige forsendelsesbetingelser under vilkår og betingelser, og der påmindes om disse på webside; de kan til enhver tid ændres af Sephora. Sephora råder derfor alle ordregivere til hyppigt at tjekke vilkår og betingelser på websiden.

Priserne er inkl. moms. Enhver ændring i den gældende momssats vil blive afspejlet i prisen på de produkter, der sælges af Sephora på deres webside.

3.2 Produktdetaljer

Ordregiver kan vælge et eller flere produkter blandt de forskellige kategorier, der findes på Sephoras webside.Sephora kan til enhver tid ændre udvalget af produkter, der sælges på deres webside, iht. de begrænsninger, de måtte have ift. deres leverandører, uden at dette må påvirke de ordrer, som ordregiver har afgivet.

Ordregiver kan inden ordreafgivelse vedstå sig de grundlæggende karakteristika for det/de produkt(er), han/hun ønsker at bestille på Sephoras webside.

Produkter henholder sig til gældende dansk lovgivning. Sephoras ansvar frafalder i tilfælde af ikke-henholdelse til lovgivningen i det land, hvor produktet skal leveres (f.eks. i tilfælde af produktforbud...). Det er Ordregiver pålagt at verificere med de lokale myndigheder i det land, hvortil produkternes skal leveres, om de må importeres iht. brugsformål.

SEPHORA kan ikke garantere, at de oplysninger, der er angivet på produktemballagen er oversat til alle sprogene i den europæiske union. Dog findes disse oplysninger mindst på dansk og/eller engelsk.

I tilfælde af spørgsmål om produkterne og deres anvendelse, spørgsmål eller forespørgsler generelt, kan ordregiver kontakte Sephoras skønhedsrådgivere i kundeservice på følgende nummer 89 87 23 40 eller via email kundeservice@sephora.dk.

3.3 Tilgængelighed

Tilbud fra Sephora er gyldige, så længe de er at finde på websiden og inden for lagerbeholdningens begrænsninger.

For produkter, der ikke findes på lager, er Sephoras tilbud gyldige, så længe produkterne er tilgængelige. Oplysninger om produkters tilgængelighed kommunikeres til ordregiver på det tidspunkt, hvor ordren afgives. De disse oplysninger kommer direkte fra leverandørerne, kan der undtagelsesvis forekomme fejl eller ændringer.

I alle tilfælde, og i det tilfælde, hvor et produkt er delvist eller helt utilgængeligt efter ordreafgivelse, vil ordregiver blive informeret via e-mail så snart som muligt vedrørende produktets utilgængelighed og den delvise eller totale annullering af ordren.

    Hvis ordren annulleres:

  • Ordregivers ordre annulleres automatisk og din bankkonto debiteres ikke.
  • Sephoras kundeservice kontakter ordregiver for at oplyse ham/hende om, at hans/hendes ordre er blevet annulleret, og om at han/hun skal gennemføre sin ordre igen, hvis produktet er tilgængeligt.

N√•r k√łberen v√¶lger "Click & Collect" -levering bestilles produkterne direkte fra lageret i en Sephora-butik. Salg i denne butik kan ske p√• samme tid som en ordre p√• bliver foretaget p√• webstedet. En bekr√¶ftelse p√• tilg√¶ngeligheden af de bestilte produkter sendes s√•ledes til k√łberen p√• de betingelser, der er beskrevet i artikel 5.2.1 og 5.4.2. Tilg√¶ngeligheden af produkterne fra en "Click & Collect" ordre er kun garanteret til k√łberen efter modtagelse af denne e-mail.
OBS! Har du betalt med KLARNA, starter klarg√łrelsen af din ordre f√łrst, n√•r vi har modtaget bekr√¶ftelse p√•, at du har gennemf√łrt din betaling til Klarna.

3.4 Ordre

Hver ordre indebærer godkendelse af disse vilkår og betingelser, den juridiske meddelelse og anvendelsesvilkår og databeskyttelses- og cookies-vedtægterne uden at det berører den lovformelige betingelser parterne i mellem.

Ordregiver kan verificere detaljerne omkring sin ordre og rette eventuelle fejl, inden han/hun bekræfter ordren.

Salgsaftalen træder i kraft fra det øjeblik, hvor ordregier bekræfter ordren ved at klikke på knappen "Bekræft betaling" (under og over "ordren"). Vi anser, at ordregiver fuldt ud har accepteret ordrens indhold og vilkår og i særdeleshed de gældende vilkår og betingelser, det faktum at hans ordre er en forpligtelse til at betale det beløb, der svarer til det valgte produkt, priser, karakteristika, kvantiteter og leveringstid for produkter, der udbydes til salg og bestilles af ordregiver.

Når denne fase er gennemført, kan ordregiver ikke annullere sin ordre. Salget regnes som værende endeligt (med mindre ordregiver udøver sin fortrydelsesret iht. artikel 6 i disse vilkår og betingelser). Ordren bekræftes overfor ordregiver på hensigtsmæssig måde ("ordrebekræftelse"), og Sephora sender en e-mail til ordregiver, når ordren er blevet afsendt.

Sephora anbefaler, at ordregiver gemmer disse e-mails i udskrift eller som digital version. Ordregiver informeres om, at e-mailsene sendes til den e-mailadresse, som ordregiver har angivet. Det betyder, at hvis ordregiver laver en fejl ved angivelse af e-mailadresse ved ordreafgivelsen, eller hvis ordregiver ikke har modtaget en ordrebekræftelse, kan Sephora ikke holdes ansvarlige. I et sådant tilfælde regnes salget for at være gennemført, med mindre Sephora annullerer ordren, især hvis produktet ikke er tilgængeligt. Ordregiver kan dog udøve sin fortrydelsesret iht. artikel 6 i disse vilkår og betingelser.

Som en del af en ordre leveret med "Click & Collect" svarer e-mailen, der bekræfter tilgængeligheden af ordren, til både ordrebekræftelsen og e-mailen om afsendelse af ordren.

  • Sephora har retten til at indkræve det totale beløb, der svarer til ordren på det tidspunkt, at e-mail blev sendt, hvor ordregiver blev informeret om ordrens forsendelse.
  • Ordregiver påmindes, at salg på websiden er forbeholdt ikke-erhvervsmæssige privatkunder til personligt brug (eller som gaver til familie og venner). Dette forklarer, hvorfor Sephora kun tilbyder deres produkter til salg i kvantiteter, der modsvarer de normale behov i en normal husholdning. Sephora har ret til at afvise eller annullere – hvis de har en legitim grund dertil – enhver ordre, hvis beløb eller antal af produkter (for en ordre eller totalt flere ordrer) overskrider gennemsnittet for en normal husholdning; enhver ordre, der peger på, at ordregiveren opnår en økonomisk gevinst ift. de bestilte produkter og – mere generelt – en usædvanlig ordre inden for betydningen af gængs retspraksis.

Sephora har retten til at suspendere og/eller annullere en ydelse eller forsendelse af en ordre, uanset dens beskaffenhed og ydelsesgrad i det tilfælde, at ordregiveren ikke foretager delvis eller total betaling af en udestående sum; dette i tilfælde af bedrag eller bedrageriforsøg ved anvendelse af Sephoras webside, herunder for tidligere ordrer.

Artikel 4 – Betaling

Ordregiver kan betale sin ordre på websiden eller telefonisk iht. nedenstående betingelser. Ordregiveren bekræfter overfor Sephora, at han/hun har alle de nødvendige tilladelser til at anvende den valgte betalingsmetode på tidspunktet for ordreafgivelsen.

4.1 Betalingsmuligheder på websiden

4.1.1 Kreditkort

Følgende kreditkort er accepteret på Sephoras webside: Visa, Dankort, Maestro og Master Card. Disse betalingskort skal være leveret af en bank eller finansinstitution, der befinder sig i EU.

4.1.2 Online værdibevis

Online-værdibevis leveres eksklusivt af Sephora og kan udelukkende anvendes af modtageren på Sephoras webside. De udløber et år fra udstedelsesdatoen og kan ikke anvendes til køb i butik.

4.1.3 Gavekort

Der er to typer gavekort: det fysiske gavekort og online gavekort. Betingelserne for brug af disse to typer gavekort er identiske.

Sephora-gavekortet kan bruges p√• webstedet ved en eller flere gange op til dets kreditbel√łb p√• tidspunktet for en ordre og kan suppleres med en anden betalingsmetode, der accepteres af Sephora. Der accepteres maksimalt fem gavekort pr. Ordre op til et maksimalt bel√łb p√• 5.000 kr for alle gavekort tilsammen.

Sephora-gavekort accepteres ikke ved ordrer leveret i "Click & Collect"

Et gavekort kan ikke bruges til at k√łbe andre gavekort.

4.1.4 Betaling via faktura med Klarna

I samarbejde med Klarna Bank AB (publ) ("Klarna") tilbyder vi betaling via faktura. Du betaler f√łrst, n√•r du har modtaget dine varer. Du betaler direkte til Klarna, n√•r vi overf√łrer anmodningen til dem. Du kan finde mere information om betalinger via Klarna p√• www.klarna.com/dk.

Læs de fulde vilkår og betingelser for Klarna her:

Vilkår

Klarna’s privatlivspolitik kan findes her:

Databeskyttelse

4.2 Betalingsmuligheder med telefon (via kundeservice)

Skulle der opstå problemer, kan ordregiver også anvende betalingsmetoderne nævnt foroven ved at ringe til Sephoras kundeservice på følgende nummer: 89 87 23 40.

4.3. Betalingsbetingelser

Enhver ordre indebærer betaling. Sådanne ordrer skal betales in DKK inklusive skatter, afgifter og moms. Bankgebyrer er ordregiverens ansvar (herunder i tilfælde af refusion).

Gebyrer, der svarer til den lovmæssige rentesats, kan blive pålagt af Sephora automatisk ift. ubetalte køb ved afslutningen af perioden ti dage fra ordredatoen eller ved angivelse af, at en bankbetaling er blevet afvist.

Desuden forbeholder Sephora sig retten til at suspendere eller annullere en ydelse på en ordre og/eller levering, uanset hvilket stadie ordren befinder sig i, i tilfælde af manglende betaling eller delvis betaling af en sum, der skal betales af ordregiver skulle en hændelse finde sted under betalingsprocessen, eller i tilfælde af bedrageri eller bedrageriforsøg på Siphoras webside, herunder tidligere ordrer.

4.4 Betalingssikkerhed

For at opretholde sikkerheden for online kreditkortbetalinger på websiden, skal ordregiver angive CVV-nummer til Sephora, som findes på bagsiden af det kreditkort, som ordregiver anvender.

Ift. tiltag mod internet-bedrageri, kan Sephora videresende oplysninger om ordregivers ordre til tredjepart, som er juridisk autoriseret af Sephora til at udføre verificeringskontrol på ordregivers identitet, ordrens gyldighed, den valgte betalingsmetode og den planlagte forsendelse.

Ift. denne kontrol, forbeholder Sephora sig retten til at rekvirere en kopi af ordregivers id-kort og/eller andre oplysninger, der vedrører ordregivers identitet. Hver ordregiver har ret til at tilgå, rette og slette de persondata, der vedrører ham/hende personligt, og som bearbejdes af Sephora iht. artikel 2 i databeskyttelses- og cookies-vedtægterne.

Sephora anvender et sikkert betalingsværktøj, der hedder "Worldpay System". Betalingssikkerhed er baseret på autentificering af ordregiveren og tavshedspligt ift. alle data. For at sikre dette, anvender Worldpay System godkendt kryptografiteknik.

Artikel 5 – Levering og modtagelse

5.1 Generelle regler

Produkter, der bestilles af ordregiver iht. disse Vilkår og betingelser leveres til den adresse, som ordregiver har angivet som leveringsadresse på ordren ("Leveringsadresse").

Sephora leverer kun til Danmark.

5.2 Leveringsdetaljer

BRING Pakkeshop
Fragt 29 kr. og fri fragt ved k√łb over 450 kr.
Levering: 1-3 arbejdsdage til din nærmeste pakkeshop.

Hjemmelevering
Fragt 59 kr. og 29 kr. ved k√łb over 450 kr.
Levering: 1-3 arbejdsdage til den angivne adresse.

GLS Pakkeshop
Fragt 49 kr. og 29 kr ved k√łb over 450 kr.
Levering: 2-3 arbejdsdage til din nærmeste GLS pakkeshop.
Du vil modtage en SMS og en e-mail n√•r din bestilling kan hentes i din pakkeshop. Det kan tage op til 1 arbejdsdag inden du kan f√łlge dit trackingnummer p√• GLS‚Äô hjemmeside/app (dette sker fordi at pakkens f√łrste scanning sker p√• en terminal i Danmark) Fragtomkostningen er 29 kr. og k√łber du for over 450 kr. s√• f√•r du fri fragt. Vi garanterer levering inden for 2-3 arbejdsdage efter at du har lagt din bestilling.

GLS har en dansk app som kan anvendes her. Det kan tage op til 1 arbejdsdag inden pakken er registreret i GLS trackingsystem på deres hjemmeside/app.


Click & Collect
Gratis.
Hent i butik efter 2 timer.
Gælder kun varer tilgængelige for Click & Collect. Hvilket er beskrevet på produktsiden.
K√łbere der v√¶lger denne leveringsmetode modtager ordrebekr√¶ftelse inden for 2 timer efter ordren.
OBS! Har du betalt med KLARNA, starter klarg√łrelsen af din ordre f√łrst, n√•r vi har modtaget bekr√¶ftelse p√•, at du har gennemf√łrt din betaling til Klarna.
√Öbningstiderne for den valgte butik tages med i beregningen af denne periode. For eksempel, hvis k√łberen afgiver en ordre fredag kl. 18:00 til levering i en butik der er √•ben mandag til l√łrdag fra kl. 10 til kl. 19, vil ordren blive bekr√¶ftet senest l√łrdag kl. 11:00

I tilf√¶lde af utilg√¶ngelighed af ordren (P√• grund af igangv√¶rende salg i den valgte butik) modtager k√łberen inden for den samme 2-timers periode en e-mail, der informerer ham om annulleringen af ordren. K√łberen bliver derefter bedt om at forny ordren p√• webstedet ved at v√¶lge en anden leveringsmetode.

N√•r ordren er bekr√¶ftet, har k√łberen efter modtagelse af e-mail med ordrebekr√¶ftelse 7 dage til at afhente pakken. Efter denne periode annulleres ordren. K√łber modtager en tilbagebetaling af bel√łbet for deres ordre med samme betalingsmetode som for k√łbet, medmindre k√łberen udtrykkeligt accepterer en anden refusionsmetode.

For at afhente deres pakke i butikken skal k√łberen g√• til den valgte butik med et gyldigt id og vise ordrenummeret i deres ordrebekr√¶ftelses-e-mail. En tredjepart, valgt af k√łberen, kan ogs√• afhente ordren. I dette tilf√¶lde skal personen vise deres eget ID-kort, ID-kortet af modtageren af ordren samt ordrenummeret. Ved levering af pakken skal k√łber, den person, der er instrueret af k√łberen eller modtageren af ordren, underskrive ordreleveringsformularen. Denne formular udg√łr bevis for levering af Sephora og modtagelse fra k√łber eller modtager af ordren p√• de bestilte produkter. Ingen tvist om selve leveringen er mulig, hvis pakken ser ud til at v√¶re leveret som vist i Sephora-registret.

5.35.3 Afvigelse, beskadigelse, beskadiget emballage

5.3.1 Generelle bestemmelser

Vi foreslår, at ordregiver eller -modtager verificerer pakkens og de leverede produkters tilstand.

Hvis pakkens tilstand ikke virker normal (pakke beskadiget, åbnet, spor af væske ....), eller hvis der er problemer med de(t) bestilte produkt(er), (manglende produkt(er), beskadiget/beskadigede produkt(er), bør ordregiver eller -modtager følge procedurerne beskrevet forneden (artikel 5.3.2 og 5.3.3 i disse Vilkår og betingelser), der svarer til ordrens tilstand.
Det er også muligt for ordregiver eller -modtager at kontakte Sephoras kundeservice for at finde ud af, hvordan man returnerer beskadigede produkt(er). Proceduren ift. at returnere beskadigede produkter, angivet af kundeservice eller Sephora, skal følges til punkt og prikke af ordregiver. Hvis ikke, er ordregiver ikke berettiget til at få refusion eller bytte det bestilte produkt.

5.3.2 Procedurer, der skal f√łlges, n√•r pakken er beskadiget

  • Returnere dit produkt inden for 30 dage, g√¶ldende fra den dag, hvor du modtager din vare.
  • Rapport til SEPHORAs kundeservice p√• f√łlgende telefonnummer: 89 87 23 40, som udfylder en anmeldelse og sender en etiket til fri retur.
  • Sephora kan anmode om oplysninger om k√łbers/modtagers identitet og fuldf√łre enhver passende kontrol under disse s√¶rlige forhold.
  • Det returnerede produkt skal v√¶re i oprindelig stand og skal v√¶re pakket ned i den originale emballage. Tilbeh√łrsdele og m√¶rker skal v√¶re intakte.

5.3.3 Procedurer, der skal f√łlges, n√•r pakken er beskadiget eller mangler

Ordregiver eller -modtager skal indberette manglende eller beskadiget produkt til Sephoras kundeservice p√• f√łlgende nummer: 89 87 23 40 eller kundeservice@sephora.dk.

Sephoras kundeservice kan udbede sig oplysninger om ordregivers eller -modtagers identitet og anvende enhver brugbar verificering under disse særlige omstændigheder.

5.4 Forsendelsen

Levereringstiden har startdato fra ordrebekræftelse bliver sendt.

5.4.1 Levering til Danmark

1-3 dage.

I perioder som Black Friday, Jul og Udsalg kan leveringstid være længere.

5.4.2 Gældende leveringsregler uanset leveringsland

Under antagelse af at Sephoras unders√łgelser viser, at den forvoldte skade er enten Sephoras eller transportfirmaets fulde ansvar, refunderer Sephora alle bel√łb betalt af ordregiveren og modtaget af Sephora for denne specifikke ordre, hvis ordren returneres i sin helhed til Sephora. Refusionen foretages i form af kredit eller enhver anden form eller refusion, som ordregiver √łnsker, s√• snart som muligt og ikke senere end tredive (30) dage efter den dato, hvor ordregiver har ud√łvet sin rettighed til at annullere sin ordre.

Ellers, hvis ordren ikke returneres i sin helhed, eller hvis unders√łgelsen ikke kan bevise, at hele ansvaret ligger hos Sephora eller transportfirmaet, er ordregiver ikke berettiget til refusion ift. det bel√łb, han/hun har brugt, og ej heller berettiget til at produktet forsendes igen, indtil han/hun kan bevise, at han/hun ikke er ansvarlig.

Artikel 6 ‚Äď Rettigheder og tilbagekaldelsesperioder

6.1. Lovformelige rettigheder og tilbagekaldelsesperiode

6.1.1 Tidsfrist for ud√łvelse af den lovformelige fortrydelsesret

Ordregiver har fjorten (14) dage fra modtagningsdato af pakken, der indeholder de bestilte produkter, til at ud√łve sin juridiske fortrydelsesret uden at skulle retf√¶rdigg√łre sin beslutning. Hvis der k√łbes et gavekort p√• websiden, har ordregiver fjorten (14) dage fra modtagelsesdato af pakken, der indeholder de bestilte produkter, til at ud√łve sin juridiske fortrydelsesret, under foruds√¶tning af, at kortet ikke er blevet anvendt i sin helhed eller delvist inden gavekortets udl√łbsdato. I dette tilf√¶lde er der ingen fortrydelsesret eller refusion i nogen som helst form.

6.1.2 Procedurer for ud√łvelse af den lovformelige fortrydelsesret

Procedurerne for ud√łvelse af den juridiske fortrydelsesret er beskrevet i afsnit 6.3 i disse Vilk√•r og betingelser.

6.1.3 Produkter, der er udelukket fra den lovformelige fortrydelsesret

Fortrydelsesretten kan ikke ud√łves for: - Ordrer, der vedr√łrer varer, som er blevet √•bnet efter leveringen og ikke kan returneres, da dette kunne p√•virke den offentlige sundhed - Ordrer, der vedr√łrer varer, der er skr√¶ddersyet iht. forbrugerens instruktioner, eller som er s√¶rligt personaliserede

Ordregiveren er derfor blevet advaret om det faktum, at han/hun ikke kan h√•ndh√¶ve sine kontraktm√¶ssige fortrydelsesrettigheder for produkter, der er blevet √•bnet af denne, da dette kunne udg√łre en alvorlig risiko for den offentlige sundhed samt forbrugernes sundhedsbeskyttelse generelt (f.eks. kosmetik- eller makeup-produkter osv.). Disse bestemmelse g√¶lder under at de ber√łrer de garantier, der er nedf√¶ldet i afsnit 7 i disse Vilk√•r og betingelser, som stadig er fuldt ud g√¶ldende.

6.1.4 Konsekvenser ved håndhævelse af den lovformelige fortrydelsesret

Hvis produkterne ikke er udelukket fra den lovformelige fortrydelsesret, kan ordregiver ved ud√łvelse af sin fortrydelsesret iht. betingelserne beskrevet i dette afsnit ift. tidsfrist og procedurer for returnering af produkterne modtage en refusion for de returnerede produkter s√•vel som for ordrens forsendelsesomkostninger.

Sephora foretager refusionen ikke senere end fjorten (14) dage efter at ordregiveren har informeret Sephora, at han/hun ud√łver sin fortrydelsesret. Sephora m√• dog tilbageholde refusionen indtil Sephora har modtaget de returnerede produkter eller indtil ordregiver har dokumenteret, at produkterne er blevet sendt tilbage; der v√¶lges den tidligste option.

6.1.5 Omkostninger

Omkostninger for at returnere produkter skal betales af ordregiver med undtagelse af, hvis der leverede produkter ikke opfylder den oprindelige ordre (i det tilfælde betales returomkostninger af Sephora).

6.2 Kontraktmæssige rettigheder og fortrydelsesperiode

Med henblik på at sikre at ordregivere og modtagere er tilfredse, accepterer Sephora som angivet forneden enhver returpakke, hvor produkter er blevet bestilt på Sephoras webside efter den lovformelige tidsfrist beskrevet foroven i afsnit (herefter kaldet den "kontraktmæssige fortrydelsesret").

6.2.1 Tidsfrist for ud√łvelse af den kontraktm√¶ssige fortrydelsesret

Ordregiver eller -modtager har to 30 dage fra modtagelse af ordren til at returnere produkterne

6.2.2 Vilkår for den kontraktmæssige fortrydelsesret

Vilk√•rene for ud√łvelse af den kontraktm√¶ssige fortrydelsesret er beskrevet i afsnit 6.3 i disse Vilk√•r og betingelser.

6.2.3 Produkter, der er udelukket fra den kontraktmæssige fortrydelsesret

    Den kontraktm√¶ssige fortrydelsesret kan ikke ud√łves for :

  • Ordrer, der vedr√łrer varer, som er blevet √•bnet efter leveringen og ikke kan returneres, da dette kunne p√•virke den offentlige sundhed.
  • Ordrer, der vedr√łrer varer, der er skr√¶ddersyet iht. forbrugerens instruktioner, eller som er s√¶rligt personaliserede.
  • Ordregiveren er derfor blevet advaret om det faktum, at han/hun ikke kan h√•ndh√¶ve sine kontraktm√¶ssige fortrydelsesrettigheder for produkter, der er blevet √•bnet af denne, da dette kunne udg√łre en alvorlig risiko for den offentlige sundhed samt forbrugernes sundhedsbeskyttelse generelt (f.eks. kosmetik- eller makeup-produkter osv.).
Disse bestemmelse g√¶lder under at de ber√łrer de garantier, der er nedf√¶ldet i afsnit 7 i disse Vilk√•r og betingelser, som stadig er fuldt ud g√¶ldende.

6.2.4 Konsekvenser ved håndhævelse af den kontraktmæssige fortrydelsesret

Hvis produkterne ikke er udelukket fra den kontraktm√¶ssige fortrydelsesret, har ordregiver eller -modtager ved ud√łvelse af sin kontraktm√¶ssige fortrydelsesret iht. betingelserne beskrevet i dette afsnit ift. tidsfrist og procedurer for returnering af produkterne f√łlgende valgmuligheder: - returret for produkter, der er kommercialiseret af Sephora for de returnerede produkter - kreditnota for et bel√łb svarende til prisen p√• de returnerede produkter, som kun kan anvendes p√• Sephoras webside

6.2.5 Omkostninger

Returforsendelsesomkostninger for produktet skal betales af ordregiver eller -modtager, hvis sidstn√¶vnte ud√łver sin kontraktm√¶ssige fortrydelsesret, med undtagelse af de tilf√¶lde, hvor de leverede produkter ikke lever op til den ordre, der oprindeligt blev placeret, eller i tilf√¶lde af et beskadiget produkt

6.3 Vilk√•r for ud√łvelse af den lovformelige fortrydelsesret

For at ud√łve sin fortrydelsesret, skal ordregiver klart informere Sephora at han/hun har til hensigt at fortryde inden fortrydelsesperioden slutter. Han/hun kan f.eks. oplyse Sephora om sin hensigt til at fortryde p√• en af f√łlgende m√•der: - Returnere produkterne med posten (brev/pakke osv.) til adressen angivet i afsnit 6.3.2 i disse Vilk√•r og betingelser.

Kontakte Sephoras kundeservice inden for fjorten (14) dage fra afgivelsen af ordren. I dette tilf√¶lde, kan ordregiveren anvendelse fortrydelsesans√łgningen, der findes som bilag til disse Vilk√•r og betingelser og sende den til f√łlgende adresse: kundeservice@sephora.dk. Hvis han/hun v√¶lger denne metode, informeres ordregiver om, at det er umuligt for Sephora fra et teknisk perspektiv at stoppe en forsendelse af produkter, n√•r f√łrst ordren er blevet bekr√¶ftet. Ordren sendes da til ordregiver, og ordregiver forpligter sig til at returnere produkterne inden for maksimalt fjorten (14) dage, startende fra den dag, hvor Sephora er blevet gjort bekendt med disse oplysninger. Hvis produkterne modtages efter denne 14-dages tidsfrist, regnes det tidspunkt, hvor Sephora er blevet informeret om ordregivers fortrydelse, som den dato, hvor produkterne er blevet afsendt.

6.3.1 Generelle bestemmelser gældende for alle returvilkår (retur med post/pakke)

Produkterne skal returneres til Sephora i korrekt stand, s√• at de kan kommercialiseres igen (produkt i perfekt tilstand med originalemballage, tilbeh√łr, manualer ...) ikke senere end inden for 30 (tredive) dage fra modtagelsesdatoen. Hvis produkterne ikke returneres i korrekt stand, er ordregiveren ansvarlig for et eventuelt v√¶rdifald p√• produkterne, der skyldes h√•ndtering af produkterne p√• en anden m√•de, end hvad der er n√łdvendigt for at etablere produkternes beskaffenhed, egenskaber og funktionalitet.

Produkter, der returneres efter tidsfristen, vil ikke blive accepteret. Produkterne b√łr ogs√• ledsaget af ordrenummer, som skal angives enten p√• returbeskeden med de leverede produkter, underskrevet af ordregiver eller -modtager, eller p√• et andet dokument. Ordregiver og -modtager, hvis denne adskiller sig fra ordregiver, informeres om det faktum, at returbeskeden letter returproceduren for Sephora. Ordregiver og -modtager, hvis denne adskiller sig for ordregiver, m√• gerne anvende denne returbesked.

Ordregiveren ansvar er g√¶ldende for et v√¶rdifald af produktet, der skyldes anden manipulation, som ikke er n√łdvendig for at etablere produkternes beskaffenhed, egenskaber og - hvor relevant - funktionalitet.

6.3.2 Retur med post eller pakke

Hvis betingelserne i afsnit 6.3.1. er overholdt skal du som ordregiver eller modtager, der √łnsker at ud√łve din retlige eller kontraktlige fortrydelsesret ved at returnere et produkt pr. brev / pakke f√łlge disse instruktioner:

Pak det produkt/produkter, der skal returneres:

  • Anvend originalemballagen til at returnere produktet/produkterne.
  • Udskriv og udfyld returformularen her)
  • Send pakken eller brevet med modtagelsesbesked til f√łlgende adresse nedenfor.
SEPHORA
K√łbmagergade 37
1150 K√łbenhavn K

Som kunde betaler du selv for returfragten. Pakken skal sendes med omdeling til butikken. SEPHORA afhenter ikke returnerede pakker i pakkeshops eller lignende steder.

Hvis ordregiver/-modtager ikke har kvittering på, at et produkt er blevet afleveret til et transportfirma er risikoen forbundet med returneringen af et produkt udelukkende ordregiver eller -modtagers ansvar.

6.3.3 Retur i butik

Du kan returnere varer du har k√łbt online p√• Sephora.dk i vores danske butikker ‚Äď dog med undtagelse af vores butikker i Magasin.
Ordre betalt med Klarna kan ikke returneres i butik. Heller ikke hvis de er bestilt til afhentning i butik (Click & Collect)

Medbring din ordrebekr√¶ftelse samt det/de produkter du √łnsker at returnere. Du f√•r returbel√łbet tilbagebetalt p√• det betalingskort du anvendte ved k√łbet. Vi udbetaler ikke kontanter.

6.3.4 Ombytning

Vi kan ikke ombytte varer k√łbt online p√• Sephora.dk i vores butikker. Du skal returnere produktet og derefter l√¶gge en ny orde, eller k√łbe produktet p√• ny i butikken.

Artikel 7 ‚Äď Garantier

Sephora garantier, at produkterne stemmer overens med ordren og er uden defekter. Hvis ordregiver har et erstatningskrav, der relaterer til den lovformelige konformitetsgaranti, skal erstatningskravet sendes til Sephora inden for et rimeligt tidsrum. K√łbeloven giver ordregiver retten til godtg√łrelse for defekte og fejlbeh√¶ftede produkter i to (2) √•r fra k√łbsdatoen.

Sephora hæfter ikke for produkter, der er blevet ændret, repareret eller modificeret af ordregiver. Den lovformelige garanti dækker ikke produkter, der er beskadiget på grund af misbrug.

Artikel 8 ‚Äď Ejendomsforbehold

SEPHORA forbeholder sig retten til solgte produkter indtil det √łjeblik, hvor ordregiver har betalt den oprindelige pris, skatter eller obligatoriske gebyr.

Artikel 9 ‚Äď Intellektuel ejendom

Sephora-brandet og alle figurative brands eller ikke-figurative brands og alle illustrerede m√¶rker, billeder og logoer og alt andet indhold, der forefindes p√• websiden (herunder men ikke begr√¶nset til Anvendelsesvilk√•rene og disse Vilk√•r og betingelser), er og forbliver eksklusiv ejendom tilh√łrende Sephora eller forbliver den intellektuelle ejendom tilh√łrende den p√•g√¶ldende indehaver.

En komplet eller delvis reproduktion, modificering eller anvendelse af disse mærker, illustrationer, billeder og logoer, eller andet indhold på websiden til hvilket som helst formål, er strengt forbudt uden en udtrykkeligt skriftlig tilladelse fra Sephora eller fra den person, der er indehaver af den intellektuelle ejendomsret. Dette gælder også al copyright, design og patenter angivet og/eller anvendt på websiden.

Artikel 10 ‚Äď Signaturrelateret og lovformelige beviser

Sephora yder sit bedste for at beskytte kundernes personlige oplysninger ved at s√łrge for et h√łjt sikkerhedsniveau, men ordregiver har ogs√• en rolle at spille i beskyttelsen af sine personlige data. Ordregiver skal vedligeholde sikkerheden for onlinetransaktioner, f.eks. ved ikke at videregive sit personlige brugernavn (ordregivers e-mailadresse) og/eller adgangskode og ved regelm√¶ssigt at √¶ndre sin adgangskode. Sephora kan som s√•dan ikke holdes ansvarlig for videregivelse af oplysninger om ordregiveren til et individ, som har anvendt dennes brugernavn (ordregivers e-mailadresse) og/eller adgangskode. I dette henseende er anvendelsen af brugernavn (ordregivers e-mailadresse) og/eller adgangskode identifikationsbevis og tilstr√¶kkeligt til at godkende ordren og dermed de respektive summer, der skal betales. Sephora h√¶fter under ingen omst√¶ndigheder for ulovlig anvendelse af ovenst√•ende oplysninger. Angivelse af kreditkortnummer og den endelige ordrebekr√¶ftelse regnes for bevis for accept af den antegnede ordre og udg√łr en forpligtelse til at betale prisen p√• de produkter, der findes p√• ordren. Det digitale register i Sephora og dens partneres databaser regnes som bevis p√• kommunikation, ordrer og betaling parterne imellem.

Artikel 11 ‚Äď Kundeservice / M√¶glingsprocedure

For yderligere oplysninger, kan man kontakte Sephoras kundeservice p√• f√łlgende nummer: 89 87 23 40, inden for √•bningstiderne angivet p√• websidens afsnit "Kontakt os" eller via email: kundeservice@sephora.dk.

Hvis der ikke kan opnås enighed efter at ordregiver har kontaktet Sephora, kan ordregiver også indgive klage til Konkurrence- og forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsen Vej 35, 2500 Valby, hvis betingelserne er opfyldte. Klager kan indgives til ankenævnet på www.forbrug.dk.

Den europ√¶iske unions onlineportal kan ogs√• anvendes ved indgivelse af klage. Dette er is√¶r relevant hvis kunden er en forbruger, der bor i et andet EU-land. Klagen kan indgives p√• f√łlgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af klage skal Sephoras e-mailadresse angives kundeservice@sephora.dk

Artikel 12 ‚Äď Ansvar

12.1. Habilitet

Inden ordreafgivelsen angiver ordregiver, at han/hun har er fuldt ud habil, hvilket giver ham/hende ret til at indg√• i disse Vilk√•r og betingelser. Sephora vil aldrig skulle verificere bes√łgende og ordregiveres juridiske habilitet. Dvs., at hvis en person, der er juridisk inhabil, bestiller produkter p√• Sephoras webside, p√•tager hans/hendes juridiske repr√¶sentanter (for√¶ldre, v√¶rger osv.) sig det fulde ansvar for ordren og skal betale prisen for det produkt, der er blevet bestilt.

Artikel 13 ‚Äď Databeskyttelse

Sephora indsamler ordregivers personlige data og, hvis relevant, ordremodtagerens personlige data. Form√•lene, modtagerne og betingelser under hvilke Sephora indsamler og bearbejder personlige data er angivet i ‚ÄúDatabeskyttelses- og cookies-vedt√¶gterne‚ÄĚ p√• websiden.

Artikel 14 ‚Äď √Ündringer

Sephora forbeholder sig retten til at ændre og opdatere Vilkår og betingelser uden forudgående varsel. For at holde sig informeret om sådanne ændringer, råder Sephora ordregiver - og alle brugere generelt - til at læse Vilkår og betingelser, den juridiske meddelelse for de generelle anvendelsesvilkår og databeskyttelses- og cookies-vedtægterne på websiden med jævne mellemrum. Ordren er underlagt Vilkår og betingelser, som træder i kraft på ordretidspunktet.

Artikel 15 ‚Äď Generelt

15.1 Delvis invaliditet

Hvis en eller flere af bestemmelserne i disse Vilkår og betingelser viser sig at være ugyldig under enhver lovgivning, regulativ eller efter en endelig beslutning fra en kompetent domstol eller myndighed, forbliver de resterende bestemmelser i kraft i fuldt omfang.

15.2 Ingen frafald

Hvis en af parterne frafalder sin fordelsret i tilfælde af kontraktbrud forårsaget af en anden part under bestemmelserne i disse Vilkår og betingelser, er det ikke ensbetydende med et afkald på denne fordelsret.

15.3 Gældende lovgivning og jurisdiktion

Sephoras produktsalg er underlagt dansk lovgivning, uanset ordregivers opholdsland, og uanset hvornår ordren blev placeret. Jurisdiktion er dog underlagt obligatorisk lovgivning om forbrugerbeskyttelse, der gælder i ordregivers opholdsland.

I tilfælde af at en tvist ikke er blevet afgjort iht. afsnit 12.
ENHVER TVIST, DER G√ÜLDER TILG√ÜNGELIGHEDEN, FORTOLKNINGEN, PR√ÜSTATIONEN ELLER KONTRAKTBRUD MELLEM ORDREGIVER OG SEPHORA, SELV I TILF√ÜLDE AF GRUPPES√ėGSM√ÖL, VIL I TILF√ÜLDE AF MANGLENDE GENSIDIG AFTALE, BLIVE AFJORT VED DE DANSKE DOMSTOLE.

15.4 Kontraktens varighed

Disse Vilk√•r og betingelser g√¶lder, s√• l√¶nge online-produkterne, der tilbydes af Sephora er tilg√¶ngelige eller indtil garantien udl√łber. I alle tilf√¶lde vil "ansvars"-klausulen v√¶re gyldig efter at Vilk√•r og betingelser udl√łber.

Artikel 16 - Digital gavekort

Henviser til en prepaid-konto på SEPHORAs webside. Hvert digitalt gavekort får tildelt en unik kode. Prepaid-kontoen er registreret på SEPHORAs bankkonto og skaber en betalingsmetode for indehaveren, der kan bruges til alle ordrer hos Sephora. Gavekort: henviser til den elektroniske eller fysiske form, som det digitale gavekort er blevet oprettet i, og hvorpå den unikke kode er angivet.

16.1 Brugsbetingelsernes omfatning

Disse brugsbetingelser regulerer salg og brug af et digitalt gavekort. Ved brug af denne tjeneste giver brugeren sin fulde godkendelse af disse brugsbetingelser. Mindre√•rige kan kun bruge det digitale gavekortstjenesten efter godkendelse fra deres for√¶ldre (eller v√¶rge). Hvis det skulle vise sig, at en af bestemmelserne i denne arbejdsorden er ugyldig, vil den sammenlagte arbejdsorden og dens √łvrige bestemmelser fortsat v√¶re bindende. SEPHORA forbeholder sig ret til at √¶ndre betingelserne for brug.

Yderligere information kan findes på websiden.

Enhver brug af tjenesten, der sker efter en ændring af brugsbetingelserne, kræver fuld accept af brugsbetingelserne.

16.2 Generel beskrivelse af den tilbudte tjeneste

Tjenestens hovedfunktion best√•r i at muligg√łre et k√łb af et digitalt gavekort. K√łbes kan gennemf√łres af en person (enkelt k√łb) eller af flere personer (f√¶lles gave). De hovedsagelige beskaffenheder ved k√łbet er :

  • For k√łberen er det muligt at v√¶lge et design p√• det digitale gavekort og at skrive en personlig meddelelse til modtageren.
  • For k√łberen er det muligt at udskrive det digitale gavekort for at sende det straks efter k√łbet eller senere til den valgte modtager.
  • Modtageren har mulighed for at f√• adgang til det digitale gavekort via forskellige betalingsmetoder (fx kreditkort).
  • Brugeren har mulighed for at indl√łse det digitale gavekort p√• f√łlgende m√•de: i webshoppen p√• www.sephora.dk og i alle Sephora-butikker i Danmark ‚Äď dog med undtagelse af butikker i Magasin.
16.3 Personlig meddelelse valgt af k√łberen

K√łberen har mulighed for at skabe en personlig meddelelse, der bliver trykt p√• gavekortet. SEPHORA p√•tager sig intet ansvar for meddelelser skrevet af k√łberen og kan ikke garantere indholdet. Ved at skrive en meddelelse, uanset indhold og information, accepterer kunden, at denne meddelelse anvendes til tjenestens form√•l. SEPHORA bruger kun disse oplysninger i henhold til virksomhedens privatlivspolitik. Indholdet i meddelelsen m√• ikke: (a) kr√¶nke tredjeparts immaterielle ejendomsrettigheder (b) overtr√¶de g√¶ldende lovgivning i Danmark (c) kr√¶nke eller true, eller (d) v√¶re obsk√łnt eller indeholde p√¶dofilt indhold. SEPHORA forbeholder sig ret til at fjerne personlig information efter egen afvejning, med eller uden forvarsel.

16.4 Personlige oplysninger

SEPHORA er indehaver af personlige oplysninger, der overf√łres til selskabet ved hj√¶lp af tjenesten. Disse kan blive brugt til kommercielle form√•l. SEPHORA forpligter sig til at overholde alle lovbestemmelser vedr√łrende automatisk behandling af personlige oplysninger. Hver bruger har ret til at anmode om at f√• personlige oplysninger slettet. Ved en s√•dan anmodning bedes du kontakte vores kundeservice.

16.5 At medvirke til et digitalt gavekort

K√łberen har mulighed for at invitere p√•r√łrende og andre til at deltage i k√łbet af et digitalt gavekort, forudsat at dette endnu ikke er k√łbt eller leveret. Til dette form√•l r√•der initiatoren over et link, som han eller hun kan sende til udvalgte personer via beskeder eller andre personlige kommunikationsmidler. Initiatoren er selv ansvarlig for delingen af dette link. Hver medvirkende, der v√¶lger at klikke p√• linket, har gjort dette efter udtrykkeligt √łnske fra initiatoren. Hver bes√łgende, der kommer til bidragssiden for dette link, har ret til at deltage i k√łbet af det digitale gavekort ved at bidrage med en sum penge via en af de tilg√¶ngelige betalingsmetoder. N√•r den bes√łgende kommer til bidragssiden for det digitale gavekort, vises navnet p√• initiatoren og modtageren tydeligt. Det antages, at den medvirkende kender initiatoren og modtageren. Inden der gives et bidrag til et digitalt gavekort, er det op til den bes√łgende at sikre √¶gtheden af anmodningen om bidrag. Hvis der er nogen som helst form for tvivl om √¶gtheden, er det den bes√łgendes pligt at kontrollere √¶gtheden direkte med initiatoren. SEPHORA kan ikke v√¶re skyldig i fejl, som er foretaget af nogen af de medvirkende. I tvivlstilf√¶lde er den bes√łgende forpligtet til at kontrollere √¶gtheden hos initiatoren.

16.6 Udstedelse og forsendelse af et digitalt gavekort

Umiddelbart efter at det digitale gavekort er f√¶rdiggjort, skabes et gavekort, der sendes via e-mail til k√łberen (initiatoren). Hvis initiatoren har valgt indstillingen "send via e-mail", modtager modtageren gavekortet via den e-mailadresse, som initiatoren har angivet.

Gavekortet kan ikke modtages i f√łlgende situationer :

  • Spamfilteret har blokeret den omdirigerede filmeddelelse til "SPAM" eller spammappen.
  • Firewallen har blokeret meddelelsen eller filen.
  • Indbakken for e-mailadressen har n√•et sin lagergr√¶nse.
  • E-mailadressen er ugyldig.
  • Overf√łrsel af digitalt gavekort til en modtager.
N√•r k√łberen har k√łbt det digitale gavekort, er han eller hun dets retm√¶ssige ejer. K√łberen har det fulde ansvar for at overf√łre eller give gavekortet til en modtager, s√• snart han eller hun v√¶lger muligheden "send til en modtager via e-mail‚ÄĚ. Brug af et digitalt gavekort som betalingsmiddel sker ved anvendelse af en kode p√• gavekortet. K√łberen skal holde koden og gavekortet hemmelige. SEPHORA kan ikke holdes ansvarlig for en fejl fra brugeren af gavekortet eller for tab eller bedragerifors√łg.

16.8 Det digitale gavekorts gyldighedsperiode

Det digitale gavekort er gyldigt i 365 dage. Efter denne tidsperiode kan det digitale gavekort ikke længere bruges, og enhver tilbageværende værdi på kortet går tabt. Gyldighedsperioden er angivet på det digitale gavekort.

16.9 Modtagerens brug af et digitalt gavekort

Brug af et digitalt gavekort som betalingsmiddel er baseret p√• anvendelsen af koden, som er trykt p√• gavekortet. Modtageren forpligter sig til at foretage de n√łdvendige trin for at sikre kodens sikkerhed og fortrolighed. SEPHORA kan ikke holdes ansvarlig, hvis koden er blevet tabt eller brugt i et bedragerifors√łg. Ved tab af kortet, skal den begunstigede henvende sig til k√łberen (initiatoren) for at f√• en ny elektronisk kopi.

Hvis k√łberen ogs√• har mistet det digitale gavekort (fx. efter slettelse af meddelelsen med det digitale gavekort i en fil), kan initiatoren f√• en elektronisk kopi efter at have sendt en anmodning herom til SEPHORAs kundeservice. I dette tilf√¶lde sendes en elektronisk kopi til den e-mailadresse, som initiatoren brugte til at afslutte k√łbet. Under ingen omst√¶ndigheder er det muligt at f√• et nyt gavekort, det vil sige en ny kode.

SEPHORAs generelle k√łbsbetingelser og garantierne i forbindelse hermed g√¶lder automatisk for k√łb foretaget med det digitale gavekort. Disse betingelser g√¶lder ogs√• :

  • Det digitale gavekort kan bruges i webbutikken p√• www.sephora.dk og i alle Sephoras butikker i Danmark (dog ikke Sephora butikker i Magasin).
  • Hvis bel√łbet p√• det digitale gavekort ikke er tilstr√¶kkeligt til at udf√łre en ordre online, kr√¶ves der yderligere en betaling for at afslutte k√łbet.
  • Det digitale gavekort kan bruges flere gange. Hvis der er penge tilbage p√• gavekortet efter en bestilling, g√¶lder dette resterende bel√łb for yderligere ordrer inden for det digitale gavekortets angivne gyldighedsperiode.
  • Hvis varer fra en ordre med det digitale returneres til SEPHORA, bliver bel√łbet, som blev brugt som betaling af varerne, f√łrt tilbage til det digitale gavekort. Dette bel√łb kan derefter bruges til et nyt k√łb hos SEPHORA.

16.10 Annullering af k√łb og tilbagebetaling af et digitalt gavekort

Et digitalt gavekort kan kun annulleres af k√łberen (initiatoren), og annulleringen kan kun udf√łres, hvis kortet ikke er brugt. For at annullere k√łbet skal initiatoren sende en anmodning til kundeservicen senest 14 dage efter, at et digitalt gavekort er blevet leveret. Foresp√łrgsler, der kommer til kundeservice efter fristen p√• 14 dage, kan ikke behandles.

I tilf√¶lde af annullering af k√łbet f√•r hver medvirkende til det digitale gavekort deres bidrag tilbage via den anvendte betalingsmetode og dette uden nogen gebyrer. Initiatoren kan aldrig f√• de andre medvirkende parters bidrag ved en annullering.

Gavekort kan ikke videresælges eller ombyttes til kontanter.

16.11 Afslutning af tjenesten

Vi kan n√¶gte at udf√łre vores tjenester til kunder af en af f√łlgende √•rsager :

  • En overtr√¶delse af disse betingelser.
  • Hvis vi mener, at en kundes handlinger over for os kan f√łre til √łkonomiske tab for os eller fordomme mod os eller mod en tredjepart.
  • Hvis der foretages √¶ndringer p√• vores webside, der g√łr kortet midlertidigt ubrugeligt.

16.12 Priser

De bel√łb, der kan k√łbes til et digitalt gavekort, er tilg√¶ngelige p√• sephora.dk.

16.13 Garantiens grænser

SEPHORA kan ikke garantere en uafbrudt funktion for tjenesten og kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle forstyrrelser, funktionsfejl eller utilgængelige tjenester, især ikke når vedligeholdelse er i gang, i forbindelse med opdateringer eller problemer forårsaget af internetforbindelsen. SEPHORA bruger moderne teknologi for at undgå svindel og ændringer ved det digitale gavekort

Brugeren erkender dog, at SEPHORA kun kan holdes ansvarlig for skader i tilf√¶lde af bevist grov sk√łdesl√łshed, n√•r disse skader opst√•r eller er afh√¶ngige af :

  • Bedrageri eller √¶ndringer foretaget i tjenesten af tredjemand;
  • Us√¶dvanligt lange reaktionstider eller langsom drift hos tjenesten;
  • Tab, beskadigelse ved eller sletning af oplysninger, der udg√łr det digitale gavekort eller e-mails, som er sendt mellem brugeren og SEPHORA, hvilket ogs√• omfatter genskabelse eller rekonstruktion af s√•danne oplysninger eller meddelelser.

SEPHORA kan kun holdes ansvarlig p√• betingelse af, at en p√•vist fejlagtig kr√¶nkelse af forpligtelserne i dette dokument er foretaget af SEPHORA og anmeldt af en anden part. SEPHORA er aldrig ansvarlig for eventuelle indirekte skader, som opst√•r hos anvenderen som f√łlge af brugeren eller tredjepart. Dette omfatter finansielle tab og/eller indkomster og/eller udbytte og/eller estimeret udbytte og/eller tilf√¶ldige forstyrrelser i billedet. R√•dgivning eller information fra SEPHORA kan ikke betragtes som en garanti under nogen omst√¶ndigheder.

16.14 Hj√¶lp ‚Äď Kontakt

Du kan altid kontakte vores kundeservice mandag til torsdag i tidsrummet 10.00-16.30 og fredag 10-16. Telefonnummeret er: 89 87 23 40. Eller ved at skrive en e-mail til: kundeservice@sephora.dk

BILAG 1 ‚Äď Fortrydelsesformular

Udfyld og returner formularen dit ordrenummer hvis du √łnsker at fortryde kontrakten, til :

SEPHORA

K√łbmagergade 37, 1150, K√łbenhavn K

E-mail : kundeservice@sephora.dk

For yderligere oplysninger, kan du kontakte Sephoras kundeservice p√• f√łlgende nummer 89 87 23 40 eller via e-mail kundeservice@sephora.dk


Senest ajourf√łrt: 07/07/2021