SALGSBETINGELSER OG -VILKÅR





Forord

Sephora sælger – som medlem af et selektivt distributionsnetværk – produkter på dets e-handel-webside til detailhandlen og slutbrugere. Enhver ordre, som ikke foretages som del af en detailhandel og mere generelt, enhver ulovlig ordre eller ordre, der regnes for værende sådan, vil Sephora betragte som ugyldig. Inden placering af en ordre, angiver ordregiver at køb af produkter på e-handel-websiden Sephora ikke er relateret direkte til en erhvervsaktivitet og strengt begrænset til personligt brug. Ift. disse vilkår og betingelser er både ordregiver og Sephora individuelt eller kollektivt defineret som part eller parter.


Artikel 1 – Omfang

Disse salgsvilkår og -betingelser (herefter kaldet "Vilkår og betingelser") har på den ene hånd til formål at informere eventuel potentiel ordregiver om de vilkår og betingelser iht. hvilke sælgeren (herefter "Sephora" eller "Sælgeren") gennemfører salget og leveringen af de bestilte produkter, og har på den anden side til formål at definere parternes rettigheder og forpligtelser iht. bestemmelserne på salg af produkter fra Sephora til forbrugeren (herefter kaldet "Ordregiver"). De gælder – uden begrænsning eller forbehold – alt salg af produkter udbudt af Sephora, som findes på deres webside via internettet på adressen www.sephora.dk (herefter kaldet ("websiden").

Derfor, ved at foretage en ordre af et produkt, som er udbudt til salg på Sephoras webside, accepterer ordregiver disse vilkår og betingelser, som ordregiver skal godkende inden sin ordreafgivelse.

Sephora forbeholder sig retten til til enhver tid at ændre disse vilkår og betingelser. Dog er de vilkår og betingelser, som ordregiver har accepteret ved ordretidspunkt, gældende for den pågældende ordre.

Disse salgsvilkår og -betingelser (herefter "vilkår" og "vilkår og "betingelser") fuldender med den juridiske meddelelse og brugsvilkår og databeskyttelses- og cookies-vedtægterne det komplette kontraktmæssige grundlag.


Artikel 2 – Virksomhedens identitet

Navn: SEPHORA DENMARK ApS
Adresse: Kgs. Nytorv 26, 4. sal.
Postnummer: 1050
By: København K
Land: DANMARK
Telefonnr.: 89 87 23 40
E -mail: kundeservice@sephora.dk


Artikel 3 – Konklusion på aftalen ordreplacering

3.1 Priser

Online-priser på produkterne er angivet i DKK på Sephoras webside, og udgør de priser, der er gyldige på det tidspunkt, hvor ordregiver afgiver sin ordre. Produkternes salgspriser kan til enhver tid ændres af Sephora. Ordregiver vil blive oplyst om en sådan ændring inden ordreafgivelse. Priserne er kun gældende for e-handel.

Disse priser inkluderer ikke forsendelsesomkostninger, som tillægges prisen på de bestilte produkter. Forsendelsesomkostninger vises inden ordregiver gennemfører sin ordre. Der angives forskellige forsendelsesbetingelser under vilkår og betingelser, og der påmindes om disse på webside; de kan til enhver tid ændres af Sephora. Sephora råder derfor alle ordregivere til hyppigt at tjekke vilkår og betingelser på websiden.

Priserne er inkl. moms. Enhver ændring i den gældende momssats vil blive afspejlet i prisen på de produkter, der sælges af Sephora på deres webside.

3.2 Produktdetaljer

Ordregiver kan vælge et eller flere produkter blandt de forskellige kategorier, der findes på Sephoras webside.Sephora kan til enhver tid ændre udvalget af produkter, der sælges på deres webside, iht. de begrænsninger, de måtte have ift. deres leverandører, uden at dette må påvirke de ordrer, som ordregiver har afgivet.

Ordregiver kan inden ordreafgivelse vedstå sig de grundlæggende karakteristika for det/de produkt(er), han/hun ønsker at bestille på Sephoras webside.

Produkter henholder sig til gældende dansk lovgivning. Sephoras ansvar frafalder i tilfælde af ikke-henholdelse til lovgivningen i det land, hvor produktet skal leveres (f.eks. i tilfælde af produktforbud...). Det er Ordregiver pålagt at verificere med de lokale myndigheder i det land, hvortil produkternes skal leveres, om de må importeres iht. brugsformål.

SEPHORA kan ikke garantere, at de oplysninger, der er angivet på produktemballagen er oversat til alle sprogene i den europæiske union. Dog findes disse oplysninger mindst på dansk og/eller engelsk.

I tilfælde af spørgsmål om produkterne og deres anvendelse, spørgsmål eller forespørgsler generelt, kan ordregiver kontakte Sephoras skønhedsrådgivere i kundeservice på følgende nummer 89 87 23 40 eller via email kundeservice@sephora.dk.

3.3 Tilgængelighed

Tilbud fra Sephora er gyldige, så længe de er at finde på websiden og inden for lagerbeholdningens begrænsninger.

For produkter, der ikke findes på lager, er Sephoras tilbud gyldige, så længe produkterne er tilgængelige. Oplysninger om produkters tilgængelighed kommunikeres til ordregiver på det tidspunkt, hvor ordren afgives. De disse oplysninger kommer direkte fra leverandørerne, kan der undtagelsesvis forekomme fejl eller ændringer.

I alle tilfælde, og i det tilfælde, hvor et produkt er delvist eller helt utilgængeligt efter ordreafgivelse, vil ordregiver blive informeret via e-mail så snart som muligt vedrørende produktets utilgængelighed og den delvise eller totale annullering af ordren.

- Ordregivers ordre annulleres automatisk og din bankkonto debiteres ikke.

– Sephoras kundeservice kontakter ordregiver for at oplyse ham/hende om, at hans/hendes ordre er blevet annulleret, og om at han/hun skal gennemføre sin ordre igen, hvis produktet er tilgængeligt.

3.4 Ordre

Hver ordre indebærer godkendelse af disse vilkår og betingelser, den juridiske meddelelse og anvendelsesvilkår og databeskyttelses- og cookies-vedtægterne uden at det berører den lovformelige betingelser parterne i mellem.

Ordregiver kan verificere detaljerne omkring sin ordre og rette eventuelle fejl, inden han/hun bekræfter ordren.

Salgsaftalen træder i kraft fra det øjeblik, hvor ordregier bekræfter ordren ved at klikke på knappen "Bekræft betaling" (under og over "ordren"). Vi anser, at ordregiver fuldt ud har accepteret ordrens indhold og vilkår og i særdeleshed de gældende vilkår og betingelser, det faktum at hans ordre er en forpligtelse til at betale det beløb, der svarer til det valgte produkt, priser, karakteristika, kvantiteter og leveringstid for produkter, der udbydes til salg og bestilles af ordregiver.

Når denne fase er gennemført, kan ordregiver ikke annullere sin ordre. Salget regnes som værende endeligt (med mindre ordregiver udøver sin fortrydelsesret iht. artikel 6 i disse vilkår og betingelser). Ordren bekræftes overfor ordregiver på hensigtsmæssig måde ("ordrebekræftelse"), og Sephora sender en e-mail til ordregiver, når ordren er blevet afsendt.

Sephora anbefaler, at ordregiver gemmer disse e-mails i udskrift eller som digital version. Ordregiver informeres om, at e-mailsene sendes til den e-mailadresse, som ordregiver har angivet. Det betyder, at hvis ordregiver laver en fejl ved angivelse af e-mailadresse ved ordreafgivelsen, eller hvis ordregiver ikke har modtaget en ordrebekræftelse, kan Sephora ikke holdes ansvarlige. I et sådant tilfælde regnes salget for at være gennemført, med mindre Sephora annullerer ordren, især hvis produktet ikke er tilgængeligt. Ordregiver kan dog udøve sin fortrydelsesret iht. artikel 6 i disse vilkår og betingelser.
Sephora har retten til at indkræve det totale beløb, der svarer til ordren på det tidspunkt, at e-mail blev sendt, hvor ordregiver blev informeret om ordrens forsendelse.
Ordregiver påmindes, at salg på websiden er forbeholdt ikke-erhvervsmæssige privatkunder til personligt brug (eller som gaver til familie og venner). Dette forklarer, hvorfor Sephora kun tilbyder deres produkter til salg i kvantiteter, der modsvarer de normale behov i en normal husholdning. Sephora har ret til at afvise eller annullere – hvis de har en legitim grund dertil – enhver ordre, hvis beløb eller antal af produkter (for en ordre eller totalt flere ordrer) overskrider gennemsnittet for en normal husholdning; enhver ordre, der peger på, at ordregiveren opnår en økonomisk gevinst ift. de bestilte produkter og – mere generelt – en usædvanlig ordre inden for betydningen af gængs retspraksis.
Sephora har retten til at suspendere og/eller annullere en ydelse eller forsendelse af en ordre, uanset dens beskaffenhed og ydelsesgrad i det tilfælde, at ordregiveren ikke foretager delvis eller total betaling af en udestående sum; dette i tilfælde af bedrag eller bedrageriforsøg ved anvendelse af Sephoras webside, herunder for tidligere ordrer.


3.5 DIGITALT GAVEKORT



Digitalt gavekort:

Henviser til en prepaid-konto på SEPHORAs webside. Hvert digitalt gavekort får tildelt en unik kode. Prepaid-kontoen er registreret på SEPHORAs bankkonto og skaber en betalingsmetode for indehaveren, der kan bruges til alle ordrer hos Sephora.
Gavekort: henviser til den elektroniske eller fysiske form, som det digitale gavekort er blevet oprettet i, og hvorpå den unikke kode er angivet.

1. Brugsbetingelsernes omfatning

Disse brugsbetingelser regulerer salg og brug af et digitalt gavekort. Ved brug af denne tjeneste giver brugeren sin fulde godkendelse af disse brugsbetingelser. Mindreårige kan kun bruge det digitale gavekortstjenesten efter godkendelse fra deres forældre (eller værge). Hvis det skulle vise sig, at en af bestemmelserne i denne arbejdsorden er ugyldig, vil den sammenlagte arbejdsorden og dens øvrige bestemmelser fortsat være bindende. SEPHORA forbeholder sig ret til at ændre betingelserne for brug.

Yderligere information kan findes på websiden.

Enhver brug af tjenesten, der sker efter en ændring af brugsbetingelserne, kræver fuld accept af brugsbetingelserne.


2. Generel beskrivelse af den tilbudte tjeneste

Tjenestens hovedfunktion består i at muliggøre et køb af et digitalt gavekort. Købes kan gennemføres af en person (enkelt køb) eller af flere personer (fælles gave). De hovedsagelige beskaffenheder ved købet er:


1. For køberen er det muligt at vælge et design på det digitale gavekort og at skrive en personlig meddelelse til modtageren.

2. For køberen er det muligt at udskrive det digitale gavekort for at sende det straks efter købet eller senere til den valgte modtager.

3. Modtageren har mulighed for at få adgang til det digitale gavekort via forskellige betalingsmetoder (fx kreditkort).

4. Brugeren har mulighed for at indløse det digitale gavekort på følgende måde: i webshoppen på www.sephora.dk og i alle Sephora-butikker i Danmark – dog med undtagelse af butikker i Magasin.


3. Personlig meddelelse valgt af køberen


Køberen har mulighed for at skabe en personlig meddelelse, der bliver trykt på gavekortet. SEPHORA påtager sig intet ansvar for meddelelser skrevet af køberen og kan ikke garantere indholdet. Ved at skrive en meddelelse, uanset indhold og information, accepterer kunden, at denne meddelelse anvendes til tjenestens formål. SEPHORA bruger kun disse oplysninger i henhold til virksomhedens privatlivspolitik. Indholdet i meddelelsen må ikke: (a) krænke tredjeparts immaterielle ejendomsrettigheder (b) overtræde gældende lovgivning i Danmark (c) krænke eller true, eller (d) være obskønt eller indeholde pædofilt indhold. SEPHORA forbeholder sig ret til at fjerne personlig information efter egen afvejning, med eller uden forvarsel.


4. Personlige oplysninger

SEPHORA er indehaver af personlige oplysninger, der overføres til selskabet ved hjælp af tjenesten. Disse kan blive brugt til kommercielle formål. SEPHORA forpligter sig til at overholde alle lovbestemmelser vedrørende automatisk behandling af personlige oplysninger. Hver bruger har ret til at anmode om at få personlige oplysninger slettet. Ved en sådan anmodning bedes du kontakte vores kundeservice.


5. At medvirke til et digitalt gavekort


Køberen har mulighed for at invitere pårørende og andre til at deltage i købet af et digitalt gavekort, forudsat at dette endnu ikke er købt eller leveret. Til dette formål råder initiatoren over et link, som han eller hun kan sende til udvalgte personer via beskeder eller andre personlige kommunikationsmidler. Initiatoren er selv ansvarlig for delingen af dette link. Hver medvirkende, der vælger at klikke på linket, har gjort dette efter udtrykkeligt ønske fra initiatoren. Hver besøgende, der kommer til bidragssiden for dette link, har ret til at deltage i købet af det digitale gavekort ved at bidrage med en sum penge via en af de tilgængelige betalingsmetoder. Når den besøgende kommer til bidragssiden for det digitale gavekort, vises navnet på initiatoren og modtageren tydeligt. Det antages, at den medvirkende kender initiatoren og modtageren. Inden der gives et bidrag til et digitalt gavekort, er det op til den besøgende at sikre ægtheden af anmodningen om bidrag. Hvis der er nogen som helst form for tvivl om ægtheden, er det den besøgendes pligt at kontrollere ægtheden direkte med initiatoren. SEPHORA kan ikke være skyldig i fejl, som er foretaget af nogen af de medvirkende. I tvivlstilfælde er den besøgende forpligtet til at kontrollere ægtheden hos initiatoren.


6. Udstedelse og forsendelse af et digitalt gavekort

Umiddelbart efter at det digitale gavekort er færdiggjort, skabes et gavekort, der sendes via e-mail til køberen (initiatoren). Hvis initiatoren har valgt indstillingen "send via e-mail", modtager modtageren gavekortet via den e-mailadresse, som initiatoren har angivet.

Gavekortet kan ikke modtages i følgende situationer:

1. Spamfilteret har blokeret den omdirigerede filmeddelelse til "SPAM" eller spammappen.

2. Firewallen har blokeret meddelelsen eller filen.

3. Indbakken for e-mailadressen har nået sin lagergrænse.

4. E-mailadressen er ugyldig.

7. Overførsel af digitalt gavekort til en modtager


Når køberen har købt det digitale gavekort, er han eller hun dets retmæssige ejer. Køberen har det fulde ansvar for at overføre eller give gavekortet til en modtager, så snart han eller hun vælger muligheden "send til en modtager via e-mail”. Brug af et digitalt gavekort som betalingsmiddel sker ved anvendelse af en kode på gavekortet. Køberen skal holde koden og gavekortet hemmelige. SEPHORA kan ikke holdes ansvarlig for en fejl fra brugeren af gavekortet eller for tab eller bedrageriforsøg.


8. Det digitale gavekorts gyldighedsperiode


Det digitale gavekort er gyldigt i 365 dage. Efter denne tidsperiode kan det digitale gavekort ikke længere bruges, og enhver tilbageværende værdi på kortet går tabt. Gyldighedsperioden er angivet på det digitale gavekort.


9. Modtagerens brug af et digitalt gavekort

Brug af et digitalt gavekort som betalingsmiddel er baseret på anvendelsen af koden, som er trykt på gavekortet. Modtageren forpligter sig til at foretage de nødvendige trin for at sikre kodens sikkerhed og fortrolighed. SEPHORA kan ikke holdes ansvarlig, hvis koden er blevet tabt eller brugt i et bedrageriforsøg. Ved tab af kortet, skal den begunstigede henvende sig til køberen (initiatoren) for at få en ny elektronisk kopi. Hvis køberen også har mistet det digitale gavekort (fx. efter slettelse af meddelelsen med det digitale gavekort i en fil), kan initiatoren få en elektronisk kopi efter at have sendt en anmodning herom til SEPHORAs kundeservice. I dette tilfælde sendes en elektronisk kopi til den e-mailadresse, som initiatoren brugte til at afslutte købet. Under ingen omstændigheder er det muligt at få et nyt gavekort, det vil sige en ny kode. SEPHORAs generelle købsbetingelser og garantierne i forbindelse hermed gælder automatisk for køb foretaget med det digitale gavekort. Disse betingelser gælder også:


1. Det digitale gavekort kan bruges i webbutikken på www.sephora.dk og i alle Sephoras butikker i Danmark (dog ikke Sephora butikker i Magasin).

2. Hvis beløbet på det digitale gavekort ikke er tilstrækkeligt til at udføre en ordre online, kræves der yderligere en betaling for at afslutte købet.

3. Det digitale gavekort kan bruges flere gange. Hvis der er penge tilbage på gavekortet efter en bestilling, gælder dette resterende beløb for yderligere ordrer inden for det digitale gavekortets angivne gyldighedsperiode.

4. Hvis varer fra en ordre med det digitale returneres til SEPHORA, bliver beløbet, som blev brugt som betaling af varerne, ført tilbage til det digitale gavekort. Dette beløb kan derefter bruges til et nyt køb hos SEPHORA.




10. Annullering af køb og tilbagebetaling af et digitalt gavekort


Et digitalt gavekort kan kun annulleres af køberen (initiatoren), og annulleringen kan kun udføres, hvis kortet ikke er brugt. For at annullere købet skal initiatoren sende en anmodning til kundeservicen senest 14 dage efter, at et digitalt gavekort er blevet leveret. Forespørgsler, der kommer til kundeservice efter fristen på 14 dage, kan ikke behandles.

I tilfælde af annullering af købet får hver medvirkende til det digitale gavekort deres bidrag tilbage via den anvendte betalingsmetode og dette uden nogen gebyrer. Initiatoren kan aldrig få de andre medvirkende parters bidrag ved en annullering.

Gavekort kan ikke videresælges eller ombyttes til kontanter.


11. Afslutning af tjenesten


Vi kan nægte at udføre vores tjenester til kunder af en af følgende årsager:

1. En overtrædelse af disse betingelser.

2. Hvis vi mener, at en kundes handlinger over for os kan føre til økonomiske tab for os eller fordomme mod os eller mod en tredjepart.

3. Hvis der foretages ændringer på vores webside, der gør kortet midlertidigt ubrugeligt.


12. Priser


De beløb, der kan købes til et digitalt gavekort, er tilgængelige på sephora.dk.


13. Garantiens grænser

SEPHORA kan ikke garantere en uafbrudt funktion for tjenesten og kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle forstyrrelser, funktionsfejl eller utilgængelige tjenester, især ikke når vedligeholdelse er i gang, i forbindelse med opdateringer eller problemer forårsaget af internetforbindelsen. SEPHORA bruger moderne teknologi for at undgå svindel og ændringer ved det digitale gavekort. Brugeren erkender dog, at SEPHORA kun kan holdes ansvarlig for skader i tilfælde af bevist grov skødesløshed, når disse skader opstår eller er afhængige af:

1. Bedrageri eller ændringer foretaget i tjenesten af tredjemand;

2. Usædvanligt lange reaktionstider eller langsom drift hos tjenesten;

3. Tab, beskadigelse ved eller sletning af oplysninger, der udgør det digitale gavekort eller e-mails, som er sendt mellem brugeren og SEPHORA, hvilket også omfatter genskabelse eller rekonstruktion af sådanne oplysninger eller meddelelser.


SEPHORA kan kun holdes ansvarlig på betingelse af, at en påvist fejlagtig krænkelse af forpligtelserne i dette dokument er foretaget af SEPHORA og anmeldt af en anden part. SEPHORA er aldrig ansvarlig for eventuelle indirekte skader, som opstår hos anvenderen som følge af brugeren eller tredjepart. Dette omfatter finansielle tab og/eller indkomster og/eller udbytte og/eller estimeret udbytte og/eller tilfældige forstyrrelser i billedet. Rådgivning eller information fra SEPHORA kan ikke betragtes som en garanti under nogen omstændigheder.


14. Hjælp – Kontakt

Du kan altid kontakte vores kundeservice mandag til torsdag i tidsrummet 10.00-16.30 og fredag 10-16. Telefonnummeret er: 89 87 23 40. Eller ved at skrive en e-mail til: kundeservice@sephora.dk

Artikel 4 – Betaling

Ordregiver kan betale sin ordre på websiden eller telefonisk iht. nedenstående betingelser. Ordregiveren bekræfter overfor Sephora, at han/hun har alle de nødvendige tilladelser til at anvende den valgte betalingsmetode på tidspunktet for ordreafgivelsen.
 

4.1 Betalingsmuligheder på websiden

4.1.1 Kreditkort
Følgende kreditkort er accepteret på Sephoras webside: Visa, Dankort, Maestro og Master Card. Disse betalingskort skal være leveret af en bank eller finansinstitution, der befinder sig i EU.

Online-værdibevis leveres eksklusivt af Sephora og kan udelukkende anvendes af modtageren på Sephoras webside. De udløber et år fra udstedelsesdatoen og kan ikke anvendes til køb i butik.


4.1.4 Betaling via faktura med Klarna
I samarbejde med Klarna Bank AB (publ) ("Klarna") tilbyder vi betaling via faktura. Du betaler først, når du har modtaget dine varer. Du betaler direkte til Klarna, når vi overfører anmodningen til dem. Du kan finde mere information om betalinger via Klarna på www.klarna.com/dk


Læs de fulde vilkår og betingelser for Klarna her:
Vilkår
Klarna’s privatlivspolitik kan findes her:
Databeskyttelse

4.2 Betalingsmuligheder med telefon (via kundeservice)

Skulle der opstå problemer, kan ordregiver også anvende betalingsmetoderne nævnt foroven ved at ringe til Sephoras kundeservice på følgende nummer: 89 87 23 40.


4.3. Betalingsbetingelser

Enhver ordre indebærer betaling. Sådanne ordrer skal betales in DKK inklusive skatter, afgifter og moms. Bankgebyrer er ordregiverens ansvar (herunder i tilfælde af refusion).
Gebyrer, der svarer til den lovmæssige rentesats, kan blive pålagt af Sephora automatisk ift. ubetalte køb ved afslutningen af perioden ti dage fra ordredatoen eller ved angivelse af, at en bankbetaling er blevet afvist.
Desuden forbeholder Sephora sig retten til at suspendere eller annullere en ydelse på en ordre og/eller levering, uanset hvilket stadie ordren befinder sig i, i tilfælde af manglende betaling eller delvis betaling af en sum, der skal betales af ordregiver skulle en hændelse finde sted under betalingsprocessen, eller i tilfælde af bedrageri eller bedrageriforsøg på Siphoras webside, herunder tidligere ordrer.


4.4 Betalingssikkerhed

For at opretholde sikkerheden for online kreditkortbetalinger på websiden, skal ordregiver angive CVV-nummer til Sephora, som findes på bagsiden af det kreditkort, som ordregiver anvender.

Ift. tiltag mod internet-bedrageri, kan Sephora videresende oplysninger om ordregivers ordre til tredjepart, som er juridisk autoriseret af Sephora til at udføre verificeringskontrol på ordregivers identitet, ordrens gyldighed, den valgte betalingsmetode og den planlagte forsendelse.

Ift. denne kontrol, forbeholder Sephora sig retten til at rekvirere en kopi af ordregivers id-kort og/eller andre oplysninger, der vedrører ordregivers identitet. Hver ordregiver har ret til at tilgå, rette og slette de persondata, der vedrører ham/hende personligt, og som bearbejdes af Sephora iht. artikel 2 i databeskyttelses- og cookies-vedtægterne.

Sephora anvender et sikkert betalingsværktøj, der hedder "Worldpay System". Betalingssikkerhed er baseret på autentificering af ordregiveren og tavshedspligt ift. alle data. For at sikre dette, anvender Worldpay System godkendt kryptografiteknik.


Artikel 5 – Levering og modtagelse

5.1 Generelle regler

Produkter, der bestilles af ordregiver iht. disse Vilkår og betingelser leveres til den adresse, som ordregiver har angivet som leveringsadresse på ordren ("Leveringsadresse").

Sephora leverer kun til Danmark. 


5.2 Leveringsdetaljer

Alle ordrer bliver leveret med GLS.

GLS Pakkeshop
Fragt 29 kr. og fri fragt ved køb over 450 kr.
Levering: 2-3 arbejdsdage til din nærmeste GLS pakkeshop.
Du vil modtage en SMS og en e-mail når din bestilling kan hentes i din pakkeshop. Det kan tage op til 1 arbejdsdag inden du kan følge dit trackingnummer på GLS’ hjemmeside/app (dette sker fordi at pakkens første scanning sker på en terminal i Danmark) Fragtomkostningen er 29 kr. og køber du for over 450 kr. så får du fri fragt. Vi garanterer levering inden for 2-3 arbejdsdage efter at du har lagt din bestilling.

Hjemmelevering
Fragt 89 kr. ved køb under 450 kr og 49 kr. ved køb over 450 kr.
Levering: 2-3 arbejdsdage til den angivne adresse.
Når GLS i Danmark har taget imod pakken, så har du mulighed for at omdirigere pakken til en anden adresse eller pakkeshop. Hvis du ikke er hjemme ved leveringstidspunktet, kan modtageren omdirigere pakken via en SMS fra GLS. Hvis du ikke reagerer på SMS’en med det samme, så leveres pakken til den nærmeste pakkeshop.

Firmalevering
Fragt 89 kr. ved køb under 450 kr og 49 kr. ved køb over 450 kr.
Levering: 2-3 arbejdsdage til den angivne firmaadresse.
Pakken leveres til firmaets reception. (Vi anbefaler dig at bekræfte med din arbejdsgiver om denne leveringsmetode er ok.)

GLS har en dansk app som kan anvendes her. Det kan tage op til 1 arbejdsdag inden pakken er registreret i GLS trackingsystem på deres hjemmeside/app.

Tracking till GLS

5.3 Afvigelse, beskadigelse, beskadiget emballage

5.3.1 Generelle bestemmelser
Vi foreslår, at ordregiver eller -modtager verificerer pakkens og de leverede produkters tilstand.

Hvis pakkens tilstand ikke virker normal (pakke beskadiget, åbnet, spor af væske ....), eller hvis der er problemer med de(t) bestilte produkt(er), (manglende produkt(er), beskadiget/beskadigede produkt(er), bør ordregiver eller -modtager følge procedurerne beskrevet forneden (artikel 5.3.2 og 5.3.3 i disse Vilkår og betingelser), der svarer til ordrens tilstand.

Det er også muligt for ordregiver eller -modtager at kontakte Sephoras kundeservice for at finde ud af, hvordan man returnerer beskadigede produkt(er). Proceduren ift. at returnere beskadigede produkter, angivet af kundeservice eller Sephora, skal følges til punkt og prikke af ordregiver. Hvis ikke, er ordregiver ikke berettiget til at få refusion eller bytte det bestilte produkt.
 

5.3.2 Procedurer, der skal følges, når pakken er beskadiget

• Returnere dit produkt inden for 30 dage, gældende fra den dag, hvor du modtager din vare.
• Rapport til SEPHORAs kundeservice på følgende telefonnummer: 89 87 23 40, som udfylder en anmeldelse og sender en etiket til fri retur.
• Sephora kan anmode om oplysninger om købers/modtagers identitet og fuldføre enhver passende kontrol under disse særlige forhold.
• Det returnerede produkt skal være i oprindelig stand og skal være pakket ned i den originale emballage. Tilbehørsdele og mærker skal være intakte.


5.3.3 Procedurer, der skal følges, når pakken er beskadiget eller mangler

Ordregiver eller -modtager skal indberette manglende eller beskadiget produkt til Sephoras kundeservice på følgende nummer: 89 87 23 40 eller kundeservice@sephora.dk.

Sephoras kundeservice kan udbede sig oplysninger om ordregivers eller -modtagers identitet og anvende enhver brugbar verificering under disse særlige omstændigheder.


5.4 Forsendelsen

Levereringstiden har startdato fra ordrebekræftelse bliver sendt.

5.4.1 Levering til Danmark
1-2 dage.
I perioder som Black Friday, Jul og Udsalg kan leveringstid være længere.

5.4.2 Gældende leveringsregler uanset leveringsland

Under antagelse af at Sephoras undersøgelser viser, at den forvoldte skade er enten Sephoras eller transportfirmaets fulde ansvar, refunderer Sephora alle beløb betalt af ordregiveren og modtaget af Sephora for denne specifikke ordre, hvis ordren returneres i sin helhed til Sephora. Refusionen foretages i form af kredit eller enhver anden form eller refusion, som ordregiver ønsker, så snart som muligt og ikke senere end tredive (30) dage efter den dato, hvor ordregiver har udøvet sin rettighed til at annullere sin ordre.

Ellers, hvis ordren ikke returneres i sin helhed, eller hvis undersøgelsen ikke kan bevise, at hele ansvaret ligger hos Sephora eller transportfirmaet, er ordregiver ikke berettiget til refusion ift. det beløb, han/hun har brugt, og ej heller berettiget til at produktet forsendes igen, indtil han/hun kan bevise, at han/hun ikke er ansvarlig.


Artikel 6 – Rettigheder og tilbagekaldelsesperioder

6.1. Lovformelige rettigheder og tilbagekaldelsesperiode

6.1.1 Tidsfrist for udøvelse af den lovformelige fortrydelsesret

Ordregiver har fjorten (14) dage fra modtagningsdato af pakken, der indeholder de bestilte produkter, til at udøve sin juridiske fortrydelsesret uden at skulle retfærdiggøre sin beslutning. Hvis der købes et gavekort på websiden, har ordregiver fjorten (14) dage fra modtagelsesdato af pakken, der indeholder de bestilte produkter, til at udøve sin juridiske fortrydelsesret, under forudsætning af, at kortet ikke er blevet anvendt i sin helhed eller delvist inden gavekortets udløbsdato. I dette tilfælde er der ingen fortrydelsesret eller refusion i nogen som helst form.

6.1.2 Procedurer for udøvelse af den lovformelige fortrydelsesret
Procedurerne for udøvelse af den juridiske fortrydelsesret er beskrevet i afsnit 6.3 i disse Vilkår og betingelser.

6.1.3 Produkter, der er udelukket fra den lovformelige fortrydelsesret
Fortrydelsesretten kan ikke udøves for: - Ordrer, der vedrører varer, som er blevet åbnet efter leveringen og ikke kan returneres, da dette kunne påvirke den offentlige sundhed - Ordrer, der vedrører varer, der er skræddersyet iht. forbrugerens instruktioner, eller som er særligt personaliserede

Ordregiveren er derfor blevet advaret om det faktum, at han/hun ikke kan håndhæve sine kontraktmæssige fortrydelsesrettigheder for produkter, der er blevet åbnet af denne, da dette kunne udgøre en alvorlig risiko for den offentlige sundhed samt forbrugernes sundhedsbeskyttelse generelt (f.eks. kosmetik- eller makeup-produkter osv.). Disse bestemmelse gælder under at de berører de garantier, der er nedfældet i afsnit 7 i disse Vilkår og betingelser, som stadig er fuldt ud gældende.

6.1.4 Konsekvenser ved håndhævelse af den lovformelige fortrydelsesret
Hvis produkterne ikke er udelukket fra den lovformelige fortrydelsesret, kan ordregiver ved udøvelse af sin fortrydelsesret iht. betingelserne beskrevet i dette afsnit ift. tidsfrist og procedurer for returnering af produkterne modtage en refusion for de returnerede produkter såvel som for ordrens forsendelsesomkostninger.

Sephora foretager refusionen ikke senere end fjorten (14) dage efter at ordregiveren har informeret Sephora, at han/hun udøver sin fortrydelsesret. Sephora må dog tilbageholde refusionen indtil Sephora har modtaget de returnerede produkter eller indtil ordregiver har dokumenteret, at produkterne er blevet sendt tilbage; der vælges den tidligste option.

6.1.5 Omkostninger
Omkostninger for at returnere produkter skal betales af ordregiver med undtagelse af, hvis der leverede produkter ikke opfylder den oprindelige ordre (i det tilfælde betales returomkostninger af Sephora).
 


6.2 Kontraktmæssige rettigheder og fortrydelsesperiode

Med henblik på at sikre at ordregivere og modtagere er tilfredse, accepterer Sephora som angivet forneden enhver returpakke, hvor produkter er blevet bestilt på Sephoras webside efter den lovformelige tidsfrist beskrevet foroven i afsnit (herefter kaldet den "kontraktmæssige fortrydelsesret").

6.2.1 Tidsfrist for udøvelse af den kontraktmæssige fortrydelsesret
Ordregiver eller -modtager har to 30 dage fra modtagelse af ordren til at returnere produkterne

6.2.2 Vilkår for den kontraktmæssige fortrydelsesret
Vilkårene for udøvelse af den kontraktmæssige fortrydelsesret er beskrevet i afsnit 6.3 i disse Vilkår og betingelser.

6.2.3 Produkter, der er udelukket fra den kontraktmæssige fortrydelsesret
Den kontraktmæssige fortrydelsesret kan ikke udøves for:
- Ordrer, der vedrører varer, som er blevet åbnet efter leveringen og ikke kan returneres, da dette kunne påvirke den offentlige sundhed
- Ordrer, der vedrører varer, der er skræddersyet iht. forbrugerens instruktioner, eller som er særligt personaliserede. Ordregiveren er derfor blevet advaret om det faktum, at han/hun ikke kan håndhæve sine kontraktmæssige fortrydelsesrettigheder for produkter, der er blevet åbnet af denne, da dette kunne udgøre en alvorlig risiko for den offentlige sundhed samt forbrugernes sundhedsbeskyttelse generelt (f.eks. kosmetik- eller makeup-produkter osv.). Disse bestemmelse gælder under at de berører de garantier, der er nedfældet i afsnit 7 i disse Vilkår og betingelser, som stadig er fuldt ud gældende.

6.2.4 Konsekvenser ved håndhævelse af den kontraktmæssige fortrydelsesret
Hvis produkterne ikke er udelukket fra den kontraktmæssige fortrydelsesret, har ordregiver eller -modtager ved udøvelse af sin kontraktmæssige fortrydelsesret iht. betingelserne beskrevet i dette afsnit ift. tidsfrist og procedurer for returnering af produkterne følgende valgmuligheder: - returret for produkter, der er kommercialiseret af Sephora for de returnerede produkter - kreditnota for et beløb svarende til prisen på de returnerede produkter, som kun kan anvendes på Sephoras webside

6.2.5 Omkostninger
Returforsendelsesomkostninger for produktet skal betales af ordregiver eller -modtager, hvis sidstnævnte udøver sin kontraktmæssige fortrydelsesret, med undtagelse af de tilfælde, hvor de leverede produkter ikke lever op til den ordre, der oprindeligt blev placeret, eller i tilfælde af et beskadiget produkt.
 



6.3 Vilkår for udøvelse af den lovformelige fortrydelsesret

For at udøve sin fortrydelsesret, skal ordregiver klart informere Sephora at han/hun har til hensigt at fortryde inden fortrydelsesperioden slutter. Han/hun kan f.eks. oplyse Sephora om sin hensigt til at fortryde på en af følgende måder: - Returnere produkterne med posten (brev/pakke osv.) til adressen angivet i afsnit 6.3.3 i disse Vilkår og betingelser, - Kontakte Sephoras kundeservice inden for fjorten (14) dage fra afgivelsen af ordren. I dette tilfælde, kan ordregiveren anvendelse fortrydelsesansøgningen, der findes som bilag til disse Vilkår og betingelser og sende den til følgende adresse: kundeservice@sephora.dk. Hvis han/hun vælger denne metode, informeres ordregiver om, at det er umuligt for Sephora fra et teknisk perspektiv at stoppe en forsendelse af produkter, når først ordren er blevet bekræftet. Ordren sendes da til ordregiver, og ordregiver forpligter sig til at returnere produkterne inden for maksimalt fjorten (14) dage, startende fra den dag, hvor Sephora er blevet gjort bekendt med disse oplysninger. Hvis produkterne modtages efter denne 14-dages tidsfrist, regnes det tidspunkt, hvor Sephora er blevet informeret om ordregivers fortrydelse, som den dato, hvor produkterne er blevet afsendt.

6.3.1 Generelle bestemmelser gældende for alle returvilkår (retur med post/pakke)
Produkterne skal returneres til Sephora i korrekt stand, så at de kan kommercialiseres igen (produkt i perfekt tilstand med originalemballage, tilbehør, manualer ...) ikke senere end inden for 30 (tredive) dage fra modtagelsesdatoen. Hvis produkterne ikke returneres i korrekt stand, er ordregiveren ansvarlig for et eventuelt værdifald på produkterne, der skyldes håndtering af produkterne på en anden måde, end hvad der er nødvendigt for at etablere produkternes beskaffenhed, egenskaber og funktionalitet.

Produkter, der returneres efter tidsfristen, vil ikke blive accepteret. Produkterne bør også ledsaget af ordrenummer, som skal angives enten på returbeskeden med de leverede produkter, underskrevet af ordregiver eller -modtager, eller på et andet dokument. Ordregiver og -modtager, hvis denne adskiller sig fra ordregiver, informeres om det faktum, at returbeskeden letter returproceduren for Sephora. Ordregiver og -modtager, hvis denne adskiller sig for ordregiver, må gerne anvende denne returbesked.

Ordregiveren ansvar er gældende for et værdifald af produktet, der skyldes anden manipulation, som ikke er nødvendig for at etablere produkternes beskaffenhed, egenskaber og - hvor relevant - funktionalitet.

6.3.2 Retur med post eller pakke
I vores danske Sephora-butikker kan du udelukkende returnere varer, som du har købt og betalt med et betalingskort online på Sephora.dk. Dette gælder dog ikke i vores mindre salgssteder i større stormagasiner.

Medbring din kvittering og det/de produkt(er), som du ønsker at returnere i butikken. Vi refunderer beløbet på de returnerede varer på det samme betalingskort, som du har benyttet ved købet. Vi refunderer ikke kontant. Varer, som er blevet betalt via Klarna, kan ikke returneres i vores butikker, men skal returneres med posten.

- Anvend originalemballagen til at returnere produktet/produkterne.
- Udskriv og udfyld returformularen, som findes i FAQen.
- Send pakken eller brevet med modtagelsesbesked til følgende adresse:

SEPHORA
Købmagergade 37
1150 København K

SEPHORA modtager ikke pakker eller breve, der er sendt som modtager betaler. Pakken skal sendes med omdeling til butikken. SEPHORA afhenter ikke returnerede pakker i pakkeshops eller lignende steder.

Hvis ordregiver/-modtager ikke har kvittering på, at et produkt er blevet afleveret til et transportfirma er risikoen forbundet med returneringen af et produkt udelukkende ordregiver eller -modtagers ansvar.


RETUR I BUTIK
Du kan returnere varer du har købt online på Sephora.dk i vores danske butikker – dog med undtagelse af vores butikker i Magasin.
Medbring din ordrebekræftelse samt det/de produkter du ønsker at returnere. Du får returbeløbet tilbagebetalt på det betalingskort du anvendte ved købet. Vi udbetaler ikke kontanter.

Ombytning
Vi kan ikke ombytte varer købt online på Sephora.dk i vores butikker.

Artikel 7 – Garantier

Sephora garantier, at produkterne stemmer overens med ordren og er uden defekter. Hvis ordregiver har et erstatningskrav, der relaterer til den lovformelige konformitetsgaranti, skal erstatningskravet sendes til Sephora inden for et rimeligt tidsrum. Købeloven giver ordregiver retten til godtgørelse for defekte og fejlbehæftede produkter i to (2) år fra købsdatoen.

Sephora hæfter ikke for produkter, der er blevet ændret, repareret eller modificeret af ordregiver. Den lovformelige garanti dækker ikke produkter, der er beskadiget på grund af misbrug.


Artikel 8 – Ejendomsforbehold

SEPHORA forbeholder sig retten til solgte produkter indtil det øjeblik, hvor ordregiver har betalt den oprindelige pris, skatter eller obligatoriske gebyr.


Artikel 9 – Intellektuel ejendom

Sephora-brandet og alle figurative brands eller ikke-figurative brands og alle illustrerede mærker, billeder og logoer og alt andet indhold, der forefindes på websiden (herunder men ikke begrænset til Anvendelsesvilkårene og disse Vilkår og betingelser), er og forbliver eksklusiv ejendom tilhørende Sephora eller forbliver den intellektuelle ejendom tilhørende den pågældende indehaver.

En komplet eller delvis reproduktion, modificering eller anvendelse af disse mærker, illustrationer, billeder og logoer, eller andet indhold på websiden til hvilket som helst formål, er strengt forbudt uden en udtrykkeligt skriftlig tilladelse fra Sephora eller fra den person, der er indehaver af den intellektuelle ejendomsret. Dette gælder også al copyright, design og patenter angivet og/eller anvendt på websiden.


Artikel 10 – Signaturrelateret og lovformelige beviser

Sephora yder sit bedste for at beskytte kundernes personlige oplysninger ved at sørge for et højt sikkerhedsniveau, men ordregiver har også en rolle at spille i beskyttelsen af sine personlige data. Ordregiver skal vedligeholde sikkerheden for onlinetransaktioner, f.eks. ved ikke at videregive sit personlige brugernavn (ordregivers e-mailadresse) og/eller adgangskode og ved regelmæssigt at ændre sin adgangskode. Sephora kan som sådan ikke holdes ansvarlig for videregivelse af oplysninger om ordregiveren til et individ, som har anvendt dennes brugernavn (ordregivers e-mailadresse) og/eller adgangskode. I dette henseende er anvendelsen af brugernavn (ordregivers e-mailadresse) og/eller adgangskode identifikationsbevis og tilstrækkeligt til at godkende ordren og dermed de respektive summer, der skal betales. Sephora hæfter under ingen omstændigheder for ulovlig anvendelse af ovenstående oplysninger. Angivelse af kreditkortnummer og den endelige ordrebekræftelse regnes for bevis for accept af den antegnede ordre og udgør en forpligtelse til at betale prisen på de produkter, der findes på ordren. Det digitale register i Sephora og dens partneres databaser regnes som bevis på kommunikation, ordrer og betaling parterne imellem.


Artikel 11 – Kundeservice / Mæglingsprocedure

For yderligere oplysninger, kan man kontakte Sephoras kundeservice på følgende nummer: 89 87 23 40, inden for åbningstiderne angivet på websidens afsnit "Kontakt os" eller via email: kundeservice@sephora.dk.

Hvis der ikke kan opnås enighed efter at ordregiver har kontaktet Sephora, kan ordregiver også indgive klage til Konkurrence- og forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsen Vej 35, 2500 Valby, hvis betingelserne er opfyldte. Klager kan indgives til ankenævnet på www.forbrug.dk.

Den europæiske unions onlineportal kan også anvendes ved indgivelse af klage. Dette er især relevant hvis kunden er en forbruger, der bor i et andet EU-land. Klagen kan indgives på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af klage skal Sephoras e-mailadresse angives kundeservice@sephora.dk


Artikel 12 – Ansvar

12.1. Habilitet

Inden ordreafgivelsen angiver ordregiver, at han/hun har er fuldt ud habil, hvilket giver ham/hende ret til at indgå i disse Vilkår og betingelser. Sephora vil aldrig skulle verificere besøgende og ordregiveres juridiske habilitet. Dvs., at hvis en person, der er juridisk inhabil, bestiller produkter på Sephoras webside, påtager hans/hendes juridiske repræsentanter (forældre, værger osv.) sig det fulde ansvar for ordren og skal betale prisen for det produkt, der er blevet bestilt.


Artikel 13 – Databeskyttelse

Sephora indsamler ordregivers personlige data og, hvis relevant, ordremodtagerens personlige data. Formålene, modtagerne og betingelser under hvilke Sephora indsamler og bearbejder personlige data er angivet i “Databeskyttelses- og cookies-vedtægterne” på websiden.


Artikel 14 – Ændringer

Sephora forbeholder sig retten til at ændre og opdatere Vilkår og betingelser uden forudgående varsel. For at holde sig informeret om sådanne ændringer, råder Sephora ordregiver - og alle brugere generelt - til at læse Vilkår og betingelser, den juridiske meddelelse for de generelle anvendelsesvilkår og databeskyttelses- og cookies-vedtægterne på websiden med jævne mellemrum. Ordren er underlagt Vilkår og betingelser, som træder i kraft på ordretidspunktet.


Artikel 15 – Generelt

15.1 Delvis invaliditet

Hvis en eller flere af bestemmelserne i disse Vilkår og betingelser viser sig at være ugyldig under enhver lovgivning, regulativ eller efter en endelig beslutning fra en kompetent domstol eller myndighed, forbliver de resterende bestemmelser i kraft i fuldt omfang.

15.2 Ingen frafald

Hvis en af parterne frafalder sin fordelsret i tilfælde af kontraktbrud forårsaget af en anden part under bestemmelserne i disse Vilkår og betingelser, er det ikke ensbetydende med et afkald på denne fordelsret.

15.3 Gældende lovgivning og jurisdiktion

Sephoras produktsalg er underlagt dansk lovgivning, uanset ordregivers opholdsland, og uanset hvornår ordren blev placeret. Jurisdiktion er dog underlagt obligatorisk lovgivning om forbrugerbeskyttelse, der gælder i ordregivers opholdsland.

I tilfælde af at en tvist ikke er blevet afgjort iht. afsnit 12. ENHVER TVIST, DER GÆLDER TILGÆNGELIGHEDEN, FORTOLKNINGEN, PRÆSTATIONEN ELLER KONTRAKTBRUD MELLEM ORDREGIVER OG SEPHORA, SELV I TILFÆLDE AF GRUPPESØGSMÅL, VIL I TILFÆLDE AF MANGLENDE GENSIDIG AFTALE, BLIVE AFJORT VED DE DANSKE DOMSTOLE.

15.4 Kontraktens varighed

Disse Vilkår og betingelser gælder, så længe online-produkterne, der tilbydes af Sephora er tilgængelige eller indtil garantien udløber. I alle tilfælde vil "ansvars"-klausulen være gyldig efter at Vilkår og betingelser udløber.

BILAG 1 – Fortrydelsesformular

Udfyld og returner denne formularmed dit ordrenummer hvis du ønsker at fortryde kontrakten.

Til:
SEPHORA
Købmagergade 37
1150 København K
E -mail: kundeservice@sephora.dk

For yderligere oplysninger, kan du kontakte Sephoras kundeservice på følgende nummer 89 87 23 40 eller via e-mail kundeservice@sephora.dk

19-06-2017